Chaos

   Chciałabym dzisiaj napisać parę słów o chaosie jaki ostatnio być może odczuwacie w sobie, w swoich głowach, ciałach, życiu . Nie lubimy chaosu, ani kiedy zbyt wiele dzieje się w naszym życiu,  z prostej przyczyny.  Wydaje nam się wtedy, że tracimy kontrolę nad sobą,  nad życiem a to wg umysłu prowadzi bardzo szybciutko do rozpadu,  problemów,  końca spokoju i równowagi. W naturze ludzkiej jest potrzeba kontroli,  która daje nam poczucie stabilizacji, bezpieczeństwa,  wtedy też chętniej angażujemy się w coś kiedy czujemy swoją moc sprawczą,  kiedy czujemy,  że mamy na coś wpływ. Tak bardzo boimy się utraty kontroli, że stale sprzątamy.  Nasze domy, nasze ciała,  nasze głowy. 
     Tymczasem prawda jest taka, że nie mamy wpływu na wszystko co pojawia się w naszym życiu,  natomiast to my decydujemy jak na to zareagujemy,  jeśli w ogóle.  Chaos nie jest niczym złym. To rozpad starych struktur tak aby mogło powstać coś nowego. Warto wtedy pobyć samemu ze sobą i zbadać,  dowiedzieć się co czuję,  co powoduje we mnie takie a takie emocje i dlaczego. Następnie dostrzec inne możliwe rozwiązania lub przebieg procesu,  i dostrzec ich bardzo dużo.  Z reguły potrafimy dostrzec dwa skrajne rozwiązania albo mam albo nie mam, albo jest po mojej myśli, albo nie po mojej.  Ale w tym nie po mojej myśli może się kryć wiele możliwych rozwiązań dających Ci w efekcie więcej lub lepiej. Dla Ciebie.
    Warto wyjść poza schematy umysłowe i ograniczenia własnego umysłu,  aby dostrzec piękno życia,  aby dać się życiu oczarować.


Komentarze